Tanie odwierty
Just another WordPress site

Architektura 21szego wieku : Guggenheim Helsinki Design Competition: Analiza parametryczna

Posted in Uncategorized  by admin
June 11th, 2018

Następująca analiza zgłoszeń do Helsinek Guggenheim została wniesiona przez Federico Reyneriego, partnera architektów stowarzyszenia LPzR i jego zespół badawczy. Architekci zawsze przesuwają granice, często eksperymentując z formami i technologiami niedostępnymi w swoim czasie. W ciągu ostatnich 20 lat doświadczyliśmy małej rewolucji w myśleniu o przestrzeniach i przyjmowaniu złożoności, ponieważ komputery zaczęły pokazywać swoją prawdziwą moc. Odkąd Guggenheim Gehry ego ożył w połowie lat dziewięćdziesiątych, nic nie było takie samo: wolne formy pojawiają się wszędzie, od krainy snów po rzeczywistość (często stają się koszmarem innego człowieka). Przed tą technologią komputerową, poza sferą modelowania umysłu i gliny, prawdziwa kontrola złożoności poprzez rysunki techniczne była zbyt trudną grą dla zwykłych śmiertelników, ale ostatecznie w ciągu ostatnich 10 lat mocniejsze i tańsze komputery, a nawet tańsze oprogramowanie, zdolne do zaskakujących parametrycznych elementów projektowych, wyszło. Od tego czasu nowe pokolenia projektantów zaczęły wprowadzać wodze fantazji, pokazując światu niesamowite obrazy generowane komputerowo. Niektórzy architekci nawet zaczęli je budować. Ale jak szeroko rozpowszechniona jest technologia projektowania parametrycznego. Jak wpływa na architekturę na całym świecie. Rozpoczęliśmy analizę Guggenheim Helsinki Design Competition, największego konkursu na projekt architektoniczny w historii świata. Dzięki fińskiej chęci przejrzystości, po raz pierwszy możemy zobaczyć wszystkie wpisy (nawet jeśli są to tylko dwa obrazy i kilka słów dla podsumowanie koncepcji). Jest to wyjątkowa okazja, aby rzucić okiem na tak wiele pomysłów na ten sam brief.With dużo cierpliwości i poświęcenia przeanalizowaliśmy ogromną liczbę zgłoszeń, a dostaliśmy kilka przewidywalnych potwierdzeń i kilka niespodzianek. Czy ktoś zauważył te dwa, które są takie same. GH-103959685 i GH-86115389 są w rzeczywistości identyczne. Łączna liczba unikatowych propozycji wynosi 1,714, a nie 1,715, jak to zostało zgłoszone. JAKOŚĆ WYNIKÓW / OBRAZÓW Po pierwsze sprawdziliśmy każdy render i każdy znak za jego jakość. Chociaż ocena projektu z dwoma obrazami nie jest możliwa (a my nie jesteśmy jury!), Dla wyższych poziomów oceniamy również naszą ocenę. Ponieważ celem było uzyskanie wizjonerskiego projektu , już zauważony projekt i zwykły projekt nieuchronnie uzyskały niższe oceny. Ustaliliśmy cztery klasy:. Bardzo słabe .,. Słabe .,. Dobre. i. bardzo dobry ., biorąc pod uwagę. dobry. i. bardzo dobry. musiał przynajmniej spełniać minimalne standardy dla międzynarodowego konkursu architektonicznego, podczas gdy. biedny. i. bardzo słabe. nie: bardzo słabe: Obraz nie jest wyraźny i nie pokazuje procesu projektowania. Rozmieszczenie przestrzeni nie jest zrozumiałe i trudno jest odczytać materiały projektowe. Wybór punktów widzenia jest bez znaczenia, a oświetlenie sceny jest nierzeczywiste. Bardzo słaba: GH-5639466990 (algorytm jest taki sam, jak opisano w książce Generatywne algorytmy wykorzystujące Grasshopper autorstwa Zubina Khabaziego, strona 106, zauważa Reyneri). Zdjęcie dzięki uprzejmości Malcolma Reading Consultants Zły: Obraz można łatwo zinterpretować. Pokazuje możliwe zdjęcie wnętrza budynku lub jego wnętrza. Oświetlenie jest proste i związane z cieniami. Reprezentacja materiałów nie ma wpływu na podstawowe parametry (odbicie, załamanie, przezroczystość). Zły: GH-33457384. Zdjęcie dzięki uprzejmości Malcolma Reading Consultants Good: Obraz jest wyraźny i wskazuje kilka cech budynku. Z obrazu możemy wywnioskować otaczającą przestrzeń poza pokazany obraz. Oświetlenie jest całkowicie związane ze środowiskiem i istnieje duże powinowactwo pomiędzy pomieszczeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Dobrze: GH-100099807. Zdjęcie dzięki uprzejmości Malcolm Reading Consultants Bardzo dobrze: Prezentacja wyraźnie podnosi jakość projektu. Materiał jest odpowiednio pokazany i jest w doskonałej relacji ze strukturą. Kompozycja obrazu zawiera dużą ilość elementów, które wzbogacają przestrzeń. Możliwe jest całkowite zrozumienie objętości. umieszczenie nawet poza obrazem. Niektóre efekty wizualne są dodawane, aby projekt był bardziej atrakcyjny. Bardzo dobry: GH-2926727003. Zdjęcie dzięki uprzejmości Malcolma Reading Consultants Nasze badania potwierdziły komentarze kilku krytyków: dramatyczne 73% nie zdało nawet ledwo zdać testu jakości, całkiem równo podzielone na. Bardzo słabe. i. ubogi .. . LPzR Associates Architekci EFEKT PARAMETRYCZNYJako wielu architektów wykorzystało konstrukcję parametryczną, by osiągnąć uznany wizualnie projekt. Nie za dużo. Znaleźliśmy dowody projektowania parametrycznego w 10% wszystkich wpisów. . LPzR Associates Architekci Projekt parametryczny (zwany również generowanym projektem) jest przedstawiony w dwojaki sposób, który czasami można łączyć ze sobą: populację geometryczną opartą na obiektach (zwaną również propagacją) i pa
[patrz też: projektowanie sieci komputerowych śląskie, montaż instalacji wodnych częstochowa, odpływ liniowy ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: montaż instalacji wodnych częstochowa odpływ liniowy projektowanie sieci komputerowych śląskie