Tanie odwierty
Just another WordPress site

Budownictwo wczoraj i dzis : WNĘTRZE: Birdman

Posted in Uncategorized  by admin
June 10th, 2018

Wiele zostało powiedziane i napisane na temat wykorzystania długiego ujęcia Alejandro Gonzáleza I. Árritu. S Birdmana (2014) i jak jego filmowcy połączyli wiele długich ujęć przy próbie sprawić, by większość filmu była jak ciągła scena. Film podąża (dosłownie) jego bohater, Riggan Thomson (Michael Keaton), aktor, który przekroczył swoją świetność, planując powrót do kariery dzięki produkcji scenicznej. Emmanuel Lubezki wydaje się idealnym współpracownikiem wizji reżysera. Operator, znany ze swoich długich ujęć w filmach takich jak Y Tu Mamá También (2001), Children of Men (2006) i Gravity (2013), wykorzystał tę technikę jako sposób przybliżania publiczności do akcji. Birdman jest kulminacją jego eksperymentów z formą, łącząc te pomysły i tworząc wciągające doświadczenie z poczuciem pilności. Film, oczywiście, wykorzystuje cyfrowe efekty i edycję jako sposób na stworzenie iluzji. Kawałki Birdmana są ukryte pomiędzy ciemnościami, co było możliwe dzięki pracy scenografa Kevina Thompsona, który rozpoczął pracę od nakreślenia całego filmu na planie piętra. Dzięki uprzejmości magazynu Interiors Journal Birdman to Teatr St. James, który znajduje się przy ulicy 246 West 44th w Nowym Jorku. Teatr St. James został otwarty w 1927 roku podczas narodzin kina dźwiękowego i został zaprojektowany przez firmę architektoniczną Warren & Westmore of New York, ten sam zespół odpowiedzialny za Grand Central Station. Specyfikacje techniczne teatru zostały skrytykowane, a za kulisami uznano je za małe według standardów branżowych; w rezultacie teatr uznano za niewystarczający . w tych wczesnych latach. Filmowcy filmowali w Teatrze św. Jakuba w ciągu trzydziestu dni w kwietniu i maju 2013 roku między przerwą między produkcjami w teatrze, ale większość akcji w filmie odbywa się za kulisami. Te sceny zostały nakręcone w Kaufman Astoria Studios w Queens. Twórcy filmu rozpoczęli pracę nad sceną dźwiękową w Los Angeles, gdzie sceny były starannie blokowane, choreografowane i ćwiczone z obsadą i ekipą, co zapewnia zespołowi produkcyjnemu dokładne zrozumienie konkretnych wymiarów każdego z pomieszczeń i korytarzy. Prace te zostały następnie przeniesione do skonstruowanych scen w Kaufman Astoria Studios. Birdman to film, który próbuje odzwierciedlić rzeczywistość za pomocą sztucznych środków – scena dźwiękowa jest prawdziwą lokalizacją, a liczne rozbudowane sceny są zszywane razem w celu zapewnienia tej iluzji. Istnieje poczucie, że świat zbliża się do Riggan Thomson , ponieważ przytłaczający stres okalecza go, gdy przygotowuje się do premiery swojej produkcji. To uczucie jest doskonale odzwierciedlone w projekcie produkcji filmu. Ekipa produkcyjna dostosowała się do pomieszczeń i korytarzy, przez co film stał się bardziej zwarty, co sprawiało wrażenie, że otaczająca przestrzeń dosłownie zbliża się do bohatera. Dzięki uprzejmości czasopisma Wnętrza Film, pomimo swojej struktury, wciąż jest podzielony na sceny. W naszym planie piętra zbadaliśmy scenę, w której Riggan dowiaduje się o okładce w gazecie, w której Mike (Edward Norton) pozornie bierze kredyt za produkcję (00:53:37 – 01:04:53). Scena zaczyna się przed garderobą Riggan z niemożliwym ujęciem, które porusza się po stalowych prętach do wnętrza. Oprócz dwóch postaci w tej scenie, Riggan i Laura (Andrea Riseborough), słyszymy też głos Birdmana drwiącego z Riggana. Riggan konfrontuje Mike a i ich rozmowę przelewa się do kuchni, gdzie obaj mężczyźni zmagają się blisko chłodnicy wody. Riggan wraca do swojej garderoby, gdzie Birdman kontynuuje kpiny z niego. Riggan następnie zaczyna niszczyć pokój swoim umysłem; bez dotykania czegokolwiek, kompletnie go niszczy. Interesujące jest to, że kiedy Jake (Zach Galifianakis), jego przyjaciel i prawnik, przerywa ten prywatny moment, Riggan już nie niszczy pokoju swoim umysłem; raczej sam fizycznie powoduje szkody, co przemawia do subiektywności / obiektywizmu Riggan / Birdman. Scena kontynuuje ostrożne użycie mise-en-sc nee, gdy przybywa Lesley (Naomi Watts). W ich rozmowie utracono strzał. spowodowane przez ciągłą technikę filmowania jest zrekompensowane przez blokowanie aktorów. Kamera skupia się na Lesley, podczas gdy odbicie Riggana widziane jest przez lustro. W wielu innych przypadkach film wykorzystuje dwa ujęcia swoich bohaterów jako sposób nadrobienia braku edycji
[więcej w: blachodachówki gontopodobne, systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie, Dmuchawy bocznokanałowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówki gontopodobne Dmuchawy bocznokanałowe systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie